Iedereen is weer naar school of aan het werk na de zomervakantie en feestdagen, dus het is weer druk op de weg en in de winkels. Het is wel nog behoorlijk warm, maar zeker 's ochtends en 's avonds is het duidelijk koeler dan een paar weken geleden. De airco staat dus nog wel regelmatig aan, overdag en zeker ’s nachts in de slaapkamers.
Aan de ene kant zijn we erg blij dat we centrale airco in huis hebben - het is noodzakelijk - maar aan de andere kant zijn we er helemaal niet zo blij mee. Want airco's moeten onderhouden worden en kunnen kapot gaan. Of koelen gewoon niet goed. Zeker hier in Dubai. Af en toe een onderhoudsbeurt verkleint de kans op problemen, verlaagt vaak de elektriciteitsrekening en zorgt ervoor dat de airco koele lucht blaast i.p.v. lauwe.
Dus het werd tijd om een servicebeurt te regelen. Hoe zoiets gaat? Je belt voor een afspraak, maar wilt eerst nog wat informatie. "Wordt het gasniveau van de units gecheckt?" "U kunt cash of met een cheque betalen." Tja, dat was niet de vraag. Dan het maken van de afspraak. "Kan het zaterdag?" "Nee, niet zaterdag, dan zijn we niet thuis. Kom maar zondag." Een halve minuut later: "Kan er zaterdag iemand langskomen voor de aanbetaling?" Eh, nee dus..."Wat is uw mobiele nummer?" "xxx" "En uw adres?" "We hebben al een paar keer eerder jullie over de vloer gehad. Kunt u het adres niet even opzoeken via het nummer?" Als je hier bijvoorbeeld een taxi bestelt of de krant belt over de bezorging, zien ze meteen je naam en adres voor zich op het scherm – erg gemakkelijk en het scheelt veel tijd. "Ja. Wat is uw adres?" "Nou, ik zei net, kunt u het telefoonnummer niet opzoeken in het systeem?" "Oké. Wat is het nummer van uw villa?" Diepe zucht. Dan toch maar spellen en hopen dat ze het goed opschrijven. En afwachten of er donderdag inderdaad iemand langskomt.
Geduld is een schone zaak en iets wat je nodig hebt als je in Dubai woont.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.