Afgelopen weekend hadden we een vaatwasser gekocht die gisteren bezorgd zou worden. Enthousiast zeiden we 's morgens tegen elkaar "fijn, we hebben vanavond een vaatwasser". We hadden inmiddels beter moeten weten want het is ons al eerder overkomen...
Het gaat hier zo: op de dag zelf belt de chauffeur of monteur een half of heel uur vantevoren op. Maar dat is een Dubiaans (half) uur. Die duren geen 30 of 60 minuten maar ergens tussen de 5 en 180 minuten. Je kunt dus ook geen boodschappen doen want dan staan ze ineens voor je deur. En wanneer ze dan nog terugkomen is de grote vraag.
Maar een half uur kan ook zomaar drie dagen eerder zijn. Een paar weken geleden had de wasmachine kuren, dus er moest een monteur komen. Op woensdag gebeld, de monteur zou zondag komen. Donderdagochtend belde de monteur: hij kon vrijdagochtend wel komen. Donderdagmiddag -terwijl Yvonne net op het schoolplein stond- belde de monteur weer. Hij stond voor de deur. Maar hij wachtte wel even, geen probleem. Dus toen Yvonne een kwartier later thuis kwam stond er een busje met de motor nog aan voor de deur. Erin lagen twee monteurs te slapen...
Terug naar de vaatwasser. Na diverse pogingen om iemand aan de lijn te krijgen, werden we 's avonds om 7 uur eindelijk gebeld. Excuses, de vaatwasser wordt maandag bezorgd. De volgende dag kregen we netjes een telefoontje van de chauffeur dat ze er 'over een half uur' zouden zijn. Tien minuten later ging de bel: de vaatwasser was er.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.